duminică, 22 noiembrie 2020

Film recomandat: "Ali şi Nino"

"Ali and Nino"
"Ali şi Nino" (2016)


Ecranizare a romanului cu același nume scris de Lev Nussimbaum
(1905-1942, Kurban Said),
"Ali şi Nino"
înseamnă o frumoasă, dar aproape imposibilă poveste de dragoste, care întâmpină piedici la tot pasul, determinate de diferenţe care ţin de educaţie, cultură, istorie, geografie etc, cu alte cuvinte eternul conflict al civilizaţiilor.
Ali şi Nino luptă din răsputeri pentru iubirea lor, într-un moment istoric memorabil, încearcă să facă faţă tuturor problemelor şi greutăţilor pe care războiul le aduce, dar, în acelaşi timp, în sufletul lor, se declanşează un puternic conflict între dragostea care-i uneşte şi devotamentul faţă de ţară.
Subiectul este captivant, jocul actorilor - foarte bun, decorul montan în care s-au filmat unele cadre - îţi taie răsuflarea.
Este un film despre ierarhia valorilor care ne conduc existenţa, despre puterea de a lua decizii şi de a accepta urmările care decurg din acestea, despre libertatea de a alege, despre fericirea care se naşte din simplitate.

2 comentarii:

  1. La ora asta (01.43) abea am sosit acasa cu sotul meu dupa 450 km. de drum prim diferite localitati, unde am avut trei concerte...in Moldova se sarbatoreste Hramul Arhanghelul Mihail...deci nu ma ajung puteri sa privesc "Ali and Nino"...maine mai am un spectacol de binefacere la Filarmonica Nationala...apoi seara, sper, sa am puteri sa privesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricând veţi avea timp de respiro, puteţi să vedeţi acest film. Sper să vă placă, aşa cum mi-a plăcut şi mie.

      Ștergere