vineri, 27 aprilie 2018

"În valea cu parfum de flori şi zumzet de albine"

Când am citit prima dată titlul, mi-a plăcut cum sună şi-mi inspira deja câteva imagini minunate în mintea mea, chiar dacă mi s-a părut ciudat de lung şi parcă nu prea la locul lui pentru o piesă de teatru.
Dar mi-a stârnit curiozitatea şi am ales să merg să văd spectacolul realizat de Teatrul de pe Lipscani, mai ales că Horaţiu Mălăele semnează regia şi este prezent în distribuţie.
"În valea cu parfum de flori şi zumzet de albine"
este o comedie cu adevărat spumoasă, realizată după textul scris de Sean O'Casey - "S-a sfârşit cum a-nceput", şi marchează debutul în teatru al lui Bogdan Mălăele (fiul îndrăgitului actor).
Despre subiectul piesei... păi nu e foarte complicat, dar atrage publicul şi stârneşte hohote de râs, descreţind cu adevărat frunţile. Tratează, în principal, trei mari teme: împărţirea obligaţiilor casnice, relaţia dintre soţi şi relaţia dintre copii şi părinţi.
Pepino şi Lisa trăiesc în mediul rural şi, deşi formează un cuplu fericit, la un moment dat decid să schimbe ceva în viaţa lor. Plictisit de rutină (de altfel el este leneşul etern, dar care-şi critică mereu partenera pentru superficialitatea cu care s-ar achita de atribuţiile cotidiene) şi de veşnic cicălitoarea nevastă, Pepino hotărăşte ca ei să inverseze rolurile, fiecare preluând atribuţiile zilnice ale celuilalt: ea merge la cosit, el rămâne cu treburile casnice.
Este momentul în care apare tatăl - Roberto, un miop foarte neîndemânatic şi beţiv pe deasupra. Închipuiţi-vă cam ce poate rezulta într-o casă, unde astfel de bărbaţi incompetenţi se ocupă de gospodărie... Ajung să dărâme totul pe acolo, farfuriile ajung cioburi, se strică dulapurile, cade mobila, explodează becurile.
Tresari la bufnituri care se aud când nici nu te aştepţi, întreaga recuzită este distrusă în diferite feluri dintre cele mai ingenioase.
Nici nu mai ştii ce să crezi: e Rai, e Iad?
Nici nu mai ai timp să respiri, aşa de mult se râde la această piesă intensă şi extrem de bine pusă în scenă, pe care v-o recomand din suflet, când se mai joacă pe undeva.






Distribuţie: Horaţiu Mălăele, Meda Victor, Bogdan Mălăele

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu