joi, 7 mai 2020

Mi-e dor de voi, părinţi!


"Stau doi nuci tomnatici, azi, la poartă,
Două primăveri cu flori prea coapte,
Plânge aşteptarea, lacrima-i grăbită,
Doi părinţi... prin rugă mă descântă...
La izvorul cel cu apă lină,
O aştept pe mama ca să vină,
Îl aştept pe tata dincolo de mâine,
Dar... spre casă nimeni nu mai vine.

Mi-e dor de voi, părinţi,
De ochii cei cuminţi,
Mi-e dor de pâinea caldă
De pe masă!...
Pe drumu-ngălbenit,
Doi nuci au înflorit...
Mi-e dor de voi, părinţi,
Mi-e dor de casă!...

Uite ce duminică-i afară!
Anii trec ca trenul printr-o gară...
Toamna, la fereastră, ne-a adus gutuie.
Ieri a fost o zi şi astăzi nu e...
Clopote se-aud în depărtare –
Un ecou ce n-are alinare... 
Dor îmi e de mama!
Inima îmi spune:
"Mâine va veni cu veşti prea bune!.."

Mi-e dor de voi, părinţi,
De ochii cei cuminţi,
Mi-e dor de pâinea caldă
De pe masă!...
Pe drumu-ngălbenit,
Doi nuci au înflorit...
Mi-e dor de voi, părinţi,
Plecaţi de-acasă!..." 

Viorica Nagacevschi - "Mi-e dor de voi, părinţi!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu