vineri, 24 august 2018

Carte recomandată: "Maria Olaru. Preţul aurului"

"Maria Olaru.
Preţul aurului. Sinceritate incomodă"
Editura Vremea - 2016

"E atât de multă experienţă personală în carte, disecată până la fibra ultimă a confesiunilor!
Un copil povesteşte scandalurile din casă, gelozia, bătăile, sinuciderea tatălui în care este implicată o jucărie, episoadele de beţie ale mamei şi vorbeşte despre iubirea lor, după care a tânjit şi pe care, deseori, a simţit-o.
Un copil ajunge în sala de gimnastică şi ridică ochii către norocosul şir de antrenori admirând-o şi bătând-o.
(...) Un copil a ajuns, mai apoi, campioană mondială absolută şi campioană olimpică.
(...) E despre un copil care are puterea să vină şi să-şi apere antrenorii, scriind că Bellu şi Bitang n-au avut nici o vină în cazul dopajului Andreei Răducan de la Sydney.
(...) Cartea e necesară şi insuportabilă. E cartea unui om care nu se victimizează. Îşi cunoaşte valoarea, îşi aminteşte efortul."
Cătălin Tolontan

"Dragă cititorule, îţi propun să facem cunoştinţă.
Eu sunt Maria. Maria Olaru, gimnasta...
Dar dacă vrei să mă cunoşti mai bine pe mine, Maria, sportivul şi omul deopotrivă, trebuie să ai răbdare. Viaţa mea nu se poate povesti în 34 de rânduri, atâtea câţi ani am. Asta pentru că în aceşti 34 de ani mi s-au întâmplat atâtea lucruri cât într-o viaţă de om. Aşadar, îţi voi spune povestea mea...
Cum am ajuns să fac gimnastică? A fost o pură întâmplare...
Ba nu! Pentru că, aşa cum am aflat de la un înţelept, nimic important, pe lumea asta, nu e întâmplător...
Sportul m-a format şi m-a pregătit pentru viaţă, contribuind mult la integrarea mea în societate, conferindu-mi în acest sens calităţi indispensabile. Ca fostă sportivă de înaltă performanţă sunt obişnuită cu disciplina, programul riguros, călită psihic în numeroasele antrenamente şi competiţii, cunoscând deopotrivă atât gustul dulce al victoriei, cât şi pe cel amar al înfrângerii. Sportul m-a consacrat şi tot ceea ce sunt astăzi datorez sportului.
Asta sunt, asta este povestea mea."
Maria Olaru

"Acum, când mă gândesc cum se aşază uneori lucrurile, îmi dau seama că nimic important nu este întâmplător pe lumea asta. Pe cărările vieţii, ne trezim uneori în faţa unor încercări cărora trebuie să le facem faţă. Şi, când nu suntem în stare (sau când alegerea poate fi pripită, nepotrivită, greşită în raport cu rostul nostru pe lume, cu faptele pe care trebuie să le îndeplinim), apare câte ceva sau cineva care să ne corecteze traiectoria.
Întâmplare? Coincidenţă?
Nu ştim.
Dar asta nu ştirbeşte cu nimic adevărul celor petrecute în momentele acelea."
Maria Olaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu