joi, 2 iunie 2022

Nicolae Dabija: Sâmbăta la ţară

 Sâmbăta la ţară

Nicolae Dabija


Mama coace pâine-n orice săptămână,

sâmbăta nici nu se-aşază singură la masă:

din feciori şi fiice, câţi crescu bătrâna,

speră măcar unul poate-o da pe-acasă.



Bine că există undeva o mamă,

bine că există undeva un sat,

unde ştii că totul să rămâi te cheamă,

chiar dacă de-acolo nici n-ai fost plecat.


Când, de singuri ce-s, tremur gutuiaşii,

iară cerul, larg, îşi desface harta -

mama-ncă din drum recunoaşte-mi paşii

şi în noapte sare să-mi deschidă poarta.


Iar în casa noastră toate îmi sunt sfinte;

focul ardă-n sobă, spulbere-a troian;

şi spre dimineaţă mama,-ncet, să intre

să mă învelească încă c-un iorgan.


Vântul să bocească, parcă-ar fi orfan,

iar pe masă pâinea - albă precum luna...

Am să vin odată, mamă, pe un an.

Am să vin, odată, pentru totdeauna.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu