joi, 6 septembrie 2018

Carte recomandată: "Şi eu am trăit în comunism"

"Şi eu am trăit în comunism"
Editor: Ioana Pârvulescu
Editura Humanitas - 2015

"Viaţa de zi cu zi din comunism, reconstituită de 95 de autori: scriitori, medici, actori, profesori, ingineri, muncitori etc.
Peste 360 de mici povestiri al căror fir roşu e absurdul, iar aici culoarea firului e chiar justificată. Fapte diverse de acasă, de la serviciu, din vacanţe, de la şcoală şi facultate, de la muncă patriotică, din călătorii. Probleme administrative, dragoste şi tot ce mai ţine de viaţa însăşi."

"Se poate parcurge ca un roman (fragmentele ei se leagă într-o poveste dramatică), se poate urmări ca un film plin de situaţii nebuneşti, imposibile..."

"Te face să plângi, să râzi, să gândeşti. Întăreşte memoria şi se recomandă în special uitucilor."

"Forma în care ne trăim istoria este cotidianul. În orice epocă, omul e prins în plasa grijilor şi întâmplărilor zilnice: ce mănâncă, unde doarme, cu ce se îmbracă, o întâlnire cu prietenii, o dragoste, naşterea unui copil, un examen, serviciul, administraţia, banii, timpul liber, cumpărăturile, problemele de sănătate.
Până la urmă, dincolo de marile falii care marchează epocile, din asta e ţesută, pentru fiecare dintre noi, istoria."

"Mulţi oameni din generaţiile care şi-au trăit o bună parte a vieţii în comunism nu mai există. E ultima şansă ca micile noastre mărturii, ale celor încă vii, să se audă şi să reconstituie istoria aşa cum am trăit-o noi, oamenii din Est, aşa cum am simţit-o cu adevărat."

"Am adunat în carte felii de viaţă cotidiană din anii comunismului. Aşa s-a concretizat pentru noi, oamenii din Est, comunismul. Aşa l-am trăit, aşa l-am simţit pe pielea noastră... În curând toate aceste detalii vor dispărea cu desăvârşire şi nu se va mai şti cum a fost cu adevărat. E ca şi cum s-ar topi în neant o parte din noi."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu