vineri, 23 noiembrie 2018

Carte recomandată: "Povesteşte-mi despre Beirut"

"Povesteşte-mi despre Beirut"
Autor: Asma Abdelkarim
Editura Polirom - 2015

"Povesteşte-mi despre Beirut"
dezvăluie realitatea complexă a Libanului, o ţară cu aparenţe libertine şi mentalităţi tradiţionaliste.
Când a terminat liceul, Asma Abdelkarim pleacă din Tunisia, unde a crescut alături de familie, şi merge în Liban, ţara strămoşilor ei, captivată fiind de Beirut, o mică lume fascinantă, agitată, unde se intersectează refugiaţi palestinieni şi imigranţi sirieni.
La Beirut devine studentă, se îndrăgosteşte de un tânăr francez şi, împreună, participă la manifestaţiile din timpul Revoluţiei Cedrilor.
Asma descoperă iubirea adevărată, întâlnirea ei cu Maxime simbolizând, de fapt, întâlnirea dintre Orient şi Occident, într-un Liban care, deşi sfâşiat de conflicte, găseşte mereu resurse de a renaşte din propria cenuşă.

"Dintr-un instinct de supravieţuire primar, dar nu mai puţin admirabil, omul libanez îşi uită suferinţele, îşi şterge rănile, îşi recapătă forţele, se ridică şi merge mai departe. Pare să fie singura explicaţie a acestui elan incredibil care le permite libanezilor să treacă peste suferinţe şi răni şi să meargă înainte. Nu căutaţi o explicaţie logică, nu există."

"De la mica mea fereastră pariziană, pradă descurajării, observ manifestaţiile care trec calm, după un itinerar bine stabilit în prealabil şi respectat cu scupulozitate: legea Pecresse, cele 35 de ore de lucru, pensionarea la 65 de ani, căsătoria liberă pentru toţi, manifestaţiile pentru toţi...
După părerea mea de libaneză, toate seamănă cu capriciile unor copii răsfăţaţi.
Le observ încercând să uit atentatele, maşinile - capcană, funinginea, dărâmăturile, luptele pentru supravieţuire, visând la Liban, la acel petic de pământ, la acei 10452 de kilometri pătraţi pierduţi undeva, la est de marea care mi-a legănat copilăria."
Asma Abdelkarim

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu