duminică, 16 decembrie 2018

Carte recomandată: "... Să ucizi o pasăre cântătoare"

"... Să ucizi o pasăre cântătoare"
Autor: Harper Lee
Editura Polirom - 2013

"Este un roman brutal şi onest, abordând cu curaj o problematică mereu de interes: rasismul, conflictele sociale şi pierderea inocenţei copilăriei, totul filtrat prin ochii unei fetiţe.
Scout Finch este martoră la întâmplările dramatice declanşate într-un mic orăşel sudist, atunci când un bărbat de culoare este acuzat că a violat o femeie albă.
Tatăl naratoarei, Atticus, desemnat ca avocat al apărării, trebuie să ţină piept unor prejudecăţi până atunci latente şi, din acest moment, Scout şi fratele ei, Jem, sunt atraşi într-o succesiune rapidă de evenimente, care le depăşesc înţelegerea.
Pe timpul procesului, orăşelul decade treptat în grotesc şi violenţă, însă există oameni care nu se lasă contaminaţi de setea de linşaj generală, iar Atticus Finch rămâne reperul moral care îi oferă lui Scout, şi totodată cititorilor, un punct de vedere empatic şi echilibrat."

"Tot ce-mi doream era să existe cineva căruia cartea mea să-i placă îndeajuns încât să mă încurajeze să merg mai departe...
Nu aveam mari speranţe, dar m-am pomenit copleşită de onoruri, iar acesta a fost, într-un fel, un lucru la fel de înspăimântător ca execuţia rapidă la care mă aşteptam."
Harper Lee

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu