vineri, 28 februarie 2020

"Mărturie din Iad. În mijlocul genocidului din Rwanda"

"Mărturie din Iad. În mijlocul genocidului din Rwanda"
Autori: Immaculee Ilibagiza & Steve Erwin
Editura Corint - 2015

"Mă numesc Immaculee Ilibagiza.
Aceasta este povestea felului în care l-am descoperit pe Dumnezeu în timpul unuia dintre cele mai sângeroase masacre."
Immaculee Ilibagiza

"Immaculee Ilibagiza a crescut într-o ţară pe care o iubea, înconjurată de o familie pe care o preţuia.
În 1994, lumea sa idilică a fost distrusă odată ce Rwanda a fost supusă unui genocid sângeros, o avalanşă  de crime care a durat trei luni şi în care şi-au pierdut viaţa aproape un milion de ruandezi.
Membrii familiei lui Immaculee au fost ucişi cu brutalitate, dar, în mod incredibil, ea a supravieţuit măcelului.
Timp de 91 de zile, împreună cu alte şapte femei, a stat ascunsă în baia strâmtă a unui pastor local, în vreme ce sute de ucigaşi înarmaţi erau pe urmele lor."

"Cartea de faţă nu îşi propune să fie o poveste a Rwandei sau a genocidului; este mai degrabă propria mea poveste. (...) Este povestea mea, aşa cum mi-o amintesc... Şi mi-o amintesc ca şi cum totul s-ar fi întâmplat ieri. Este o poveste adevărată; folosesc numele meu şi pe cele ale membrilor familiei mele. (...)
Cred că vieţile noastre sunt interconectate, că suntem meniţi să învăţăm unii din experienţele altora. Am scris cartea cu speranţa că alţii pot învăţa din povestea mea."
Immaculee Ilibagiza

"Immaculee Ilibagiza avea 22 de ani şi era studentă. Urma să îşi piardă părinţii şi doi fraţi în masacre. Singurul frate care i-a rămas a supravieţuit pentru că era student în Senegal. Mărturia ei este una dintre cele mai puternice confesiuni despre urgia răului şi salvarea prin credinţă, despre puterea de a-i ierta pe ucigaşi şi de a te salva astfel.
(...) Iertarea şi iubirea, exersate dincolo de limitele imaginabile ale comandamentelor creştine, aveai să îi salveze sufletul."
Marian Voicu

"În ciuda comportamentului îngrozitor de care au dat dovadă oamenii din Rwanda unii faţă de alţii, în urmă cu aproape un deceniu, cartea este o adevărată poveste de dragoste în cel mai pur sens al termenului - o poveste despre triumful sufletului uman, despre credinţa profundă a unei femei şi despre îndârjirea ei de a supravieţui (în pofida unor sorţi de izbândă inexistenţi) pentru a-şi spune povestea şi a ajuta la formarea unei noi conştiinţe spirituale. Cartea este, totodată, şi o poveste despre cum iubirea faţă de Dumnezeu a fost atât de puternică, încât ura şi răzbunarea au fost obligate să dispară în prezenţa sa."
Dr. Wayne Dyer

"O carte care inspiră şi schimbă vieţi. De îndată ce ai întors prima pagină, vei fi o altă persoană. Nu o vei uita niciodată pe Immaculee şi nu vei uita nici ce înseamnă să accepţi şi să te bucuri de viaţă până şi în cele mai întunecate vremuri."
New York Times

Citat din carte:
"Este imposibil să prevezi cât timp îi trebuie unei inimi rănite să se vindece."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu