marți, 13 octombrie 2020

"Caut în amintiri ceva de care să mă agăţ..."



"Un nume de înger, un glas asemenea. Angela Moldovan.
Cântecul autentic, bogăţia folclorului reprezintă adevăratul său destin."
"Jurnalul Naţional", 2008


"Folclorul a intrat în viaţa mea ca un firesc. A fost şi va rămâne a doua mea natură.
În casă s-a cântat de când mă ştiu. Copilăria mea au însemnat cântecele de la bunici şi părinţi şi încetul cu încetul mi le-am însuşit. Această atmosferă şi-a pus amprenta asupra mea. Mai departe au urmat studiile de specialitate, am intrat la Conservator, am cântat alături de o orchestră. Aşa majoritatea pieselor au ieşit la lumină, iar pe cele mai multe le-am imprimat. Dacă nu ar fi fost muzica, probabil că acum aş fi fost o pensionară care roboteşte prin casă!

Nu aş putea să spun în câteva fraze ce înseamnă folclorul pentru mine. Folclorul este un subiect bogat, vast, interesant şi... uitat, în general. Din fericire, în ultima vreme există o revigorare şi mă bucur nespus că văd o mulţime de emisiuni consacrate folclorului. (...)
Viaţa care a trecut pe lângă mine şi împreună cu mine este teribil de bogată şi într-adevăr este dificil să realizezi o selecţie a atâtor ani de carieră.
Ceea ce m-a impresionat pe mine în ultima vreme este felul în care m-a primit publicul. (...) De foarte multe ori intram cu emoţii pe scenă gândindu-mă dacă mai sunt cei care încă îşi mai amintesc de mine. Am avut nişte surprize plăcute, în foarte multe spectacole când sala întreagă s-a ridicat în picioare şi m-a aplaudat... Ceea ce în limbajul nostru înseamnă gestul cel mai frumos, cel mai emoţionant.
În momentele în care sunt necăjită şi caut în amintiri ceva de care să mă agăţ, întotdeauna regăsesc aceste imagini frumoase care vor rămâne pentru totdeauna în sufletul meu... pînă când mă voi stinge."
ANGELA MOLDOVAN, 2008

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu