miercuri, 16 iunie 2021

„Inima mea este cu voi...”

„Mulţumirea pentru ceea ce avem este, până la urmă, măsura credinţei fiecăruia.”

 


„M-am născut într-o familie de oameni de la munte, cu obiceiuri frumoase şi am fost educat într-un duh de evlavie... Dacă viaţa noastră în general este legată de cei doi părinţi, apoi mama este numele sfinţeniei, şi chiar lumea asta este făcută din sângele şi plămădeala trupului şi sufletului ei.”

 

„Creştinul de mic era învăţat să se deprindă cu obiceiurile şi sărbătorile creştine. Păi, numai de Paşti cât interes era!

Îmi amintesc cum trebuia să ne pregătim costumele de Paşti. Trebuia să începem cusutul modelelor pe costume din pânză de bumbac curat, încă de la începutul Postului.

Era jos, la baza costumului, o lăţime de 10 cm care trebuia cusută şi ornamentată frumos. Apoi erau şi brâiele acestea frumoase, în tricolor şi toţi copiii aşteptam să umplem bisericile de Paşti cu noile noastre veşminte.”

 

„Astăzi mi se pare că nepăsarea este cel mai greu păcat. Nu mai simţim nimic la rugăciune, nu avem lacrimi de pocăinţă.”

 

„Chiar daca nu sunt aici, aici sunt cu inima.

Indiferent unde am sa fiu, inima mea este cu voi.”

 

„Vor veni vremuri în care numai cei ce vor simţi harul lui Dumnezeu vor putea distinge binele de rău.

Cu mintea omenească va fi cu neputinţă de ales între bine şi rău. Vor fi mari înşelări şi numai harul lui Dumnezeu ne va putea izbăvi de ele.

Aşadar, rugaţi-vă, rugaţi-vă să nu cădeţi în ispita înşelării!”

 

„Călugărul îşi are exemplul în lumina îngerului, iar creştinul, mireanul, o are în lumina monahului.

Părintele Iustin Pârvu 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu