marți, 1 iunie 2021

In Memoriam: Roxana Popescu

Poate multora dintre dumneavoastră, numele Roxana Popescu nu vă spune mare lucru.

Dar, dacă vă amintim titlurile unor şlagăre - „De-ar fi să vii”, „Iartă-mă”, „E-adevărat, iubirea mea”, „Eu nu te-am uitat” (Mihaela Runceanu), „Şi vei pleca”, „Aş da orice”, „Suflet gol”, „Un om sentimental” (Mădălina Manole), „Unde dragoste nu e, nimic nu e” (Gheorghe Gheorghiu), „De ce nu-mi spui că mă iubeşti?” (Mirabela Dauer), „Să-mi vorbeşti de primăvară” (Corina Chiriac), „Dacă n-ai fi existat”, „Vis de iarnă” (Angela Similea), „Îngerii nu plâng” (Laura Stoica), „Şi dacă viaţa mea” (Nico), „Clopote albe, clopote negre” (Paula Seling), „Mi-e dor de soare” (Ovidiu Komornyik), cu siguranţă acestea vă sună cunoscute.

Ei bine, cea care a scris versurile pentru aceste melodii şi pentru multe altele, a fost Roxana Popescu.

Şi, suntem convinşi că melodia „Vreau să fii lângă mine”, interpretată chiar de Roxana, a fost fredonată, de-a lungul timpului, de mulţi dintre voi.

Roxana Popescu s-a născut la 14 februarie 1957 şi s-a stins la 1 iunie 2018.

A urmat cursurile Şcolii de Muzică din Râmnicu Vâlcea şi ale Liceului de Muzică „George Enescu” din Bucureşti. În paralel a luat lecţii de pian.

A absolvit Conservatorul de Muzică „Ciprian Porumbescu” - Facultatea de Pedagogie Muzicală şi Facultatea de Muzicologie, Master la Facultatea de Compoziţie Muzicală.

Pe lângă activitatea în calitate de textier, Roxana Popescu a realizat emisiuni la postul TV Vâlcea 1, a colaborat cu Teatrul „Toma Caragiu” din Ploieşti, cu Prima TV, a fost director casting & tranning la Realitatea TV, asistent universitar la Secţia de Canto şi Actorie.

A colaborat cu numeroşi compozitori şi artişti, a fost bună prietenă cu Mihaela Runceanu şi a scris zeci de texte pentru şlagărele Mădălinei Manole.

Despre Roxana Popescu, compozitorul Cristian Faur spunea că este „... un om care ne-a răscolit din umbră sufletele prin textele cântecelor scrise. A scris peste o mie de texte şi nu s-a inspirat niciodată din viaţa ei personală sau a artistului, iar versurile cântecelor scrise de ea cucereau întotdeauna publicul de la prima audiţie...”.

Autor: Pe o aripă de cânt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu