marți, 29 iunie 2021

La mulţi ani, Anatol Mîrzenco!

Anatol Mîrzenco, îndrăgit interpret, compozitor, textier şi actor din Republica Moldova, s-a născut la 29 iunie 1959, în Chişinău, într-o familie de învăţători.

Şi-a petrecut copilăria în satele Condriţa, Scoreni, Tătărăşti şi în orăşelul Străşeni - acolo unde, la 8 ani, părinţii l-au înscris la şcoala de muzică.

În 1976 a început studiile la şcoala profesională tehnică nr. 1 din Chişinău (meseria sudor electric) şi a făcut parte din formaţia vocal-instrumentală a instituţiei (bas chitară - vocal).

Între 1980 - 1981, a fost membru al formaţiei vocal-instrumentale a Casei de cultură din Străşeni.

În 1980 a apărut şi primul cântec - „Reîntoarcere”, care în scurt timp a devenit şlagăr.

Între 1981 - 1984 a făcut parte din taraful Casei de Cultură din Străşeni, în calitate de contrabasist.

În 1985, împreună cu Tudor Ungureanu, a format Ansamblul etnofolcloric „Ştefan-Vodă”.

În 1986 a înfiinţat propria trupă, alături de fratele său.

În toamna lui 2011 a mers la Munchen pentru a face înregistrări.

De-a lungul carierei, a lansat mai multe materiale discografice, cum ar fi: „Eu sunt logodnicul durerii”, „Primiţi-mă aşa cum sunt”, „Lacrimi de bărbat”, „Aştept să-mi spui”, „De dragoste şi dor”, „M-am îndrăgostit”, „Am venit cu lăutarii”, „Azi cu toţii să ne petrecem”, „Când o să mă întorc acasă”, „Il ballo di Maratona”.

Ca actor a jucat în: „Milika”, „Tunete”, „Lapte de pasăre”.

Este „Artist Emerit al Republicii Moldova” din 2009, iar din 2014 - „Artist al Poporului”.

Alte premii primite: „Microfonul de aur” - 2003, „Potcoava de aur” - 2008, precum şi distincţii la: Festivalul „Dan Spătaru” - Medgidia, 2010, Festivalul Internaţional - Dorohoi, 2016, „Firicel de busuioc” - 2019 etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu