joi, 8 aprilie 2021

„Cel mai mult mi-e frică de uitare...”

„Nu întotdeauna mi-a fost dat să-mi aleg eu ce-aş fi vrut să joc. Dar aş vrea să-ţi spun cu sinceritate că un actor nu ştie cu exactitate ce să-şi dorească să joace într-un anumit moment.”

 

„În piese există momente pe care le joci pentru propria ta plăcere. Sunt cadouri pe care singur ţi le faci. Din păcate... astfel de clipe sunt rare.”

 

„... nu se poate trăi fără dorinţa aprigă de a lăsa un semn în urma ta. De aceea cred cel mai mult în muncă. Iar cel mai mult mi-e frică de uitare.”


 

„Am jucat într-o piesă în care, la un moment dat, mă adresez direct spectatorilor. Mă uitam drept în ochii lor. Fascinant! Erau o prezenţă deosebit de reală şi am simţit că trăiesc un moment emoţionant.”

 

„De obicei, am chiar o fragilitate sufletească şi sunt uşor de rănit, şi poate de aceea mi-am făurit o platoşă, fiindcă ştiu dintr-o veche experienţă că rănile se vindecă greu.”

 

„Cred că o mişcare teatrală atât de puternică şi diversă cum este teatrul românesc este capabilă să-nfrunte orice dificultăţi, fie ele subiective sau obiective.”

 

„Cred în capacitatea de a influenţa a artei. După cum cred, mai mult sau mai puţin, în faptul că arta face educaţie.”

Mircea Albulescu

Fragmente din interviul apărut în cartea

"Cele mai frumoase 100 de interviuri",

Autor: George Arion, Editura Flacăra - 2011

Foto: Viva FM 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu